Joi-23 iulie



Azi am fost la copii in Kibera…o experienta noua! Cand am ajuns acolo,copiii se adunasera cantand in cor cantarea:”How are you,muzungu(alb)?”

Am predat la scoala la copii lectii biblice,impletite cu multe cantari,asa cum bine ne-am dat seama ca le place.La intrebarea :”ce este Acela PACAT?” o fetita a raspuns:”PACAT este atunci cand furi zaharul mamei tale din bucatarie! “J Am cantat “Father Abraham” ,care are muuulte semne,si mai spre sfarsitul cantarii mi-am dat seama brusc ca am sa le mai scurtez, (pentru cei care cunoasteti cantarea stiti ce potential are aceasta sa ridice praful in aer,cu un numar substantial de copiii in floarea energiei.),nu de alta dar o armata de praf imi penetra parul din nas care cadea la pamanat precum iarba in locul unde aterizeaza elicopterul.

Am profitat de ocazie caci copiilor le place expresivitatea ca sa ne lasam faţa libera sa isi foloseasca toti muschii de expresie,antrenandu-i sa tina o lectie biblica cat mai pe intelesul lor.Erau asa cuminiti la lectie,dragii de ei ca ouale in cofrag inainte sa le pui in tigaie in ulei incins.Insa de indata ce am iesit din clasa afara la joc,parca erau ca uleiul incins cand ajunge un strop de apa la el : sareau in toate partile uniform de haotic astfel incat se creau mici tornade de prafalau rosu ca pixu asta,cu care scriu :D

La pranz au mancat “ugali”(ruda cu mamaliga noastra) cu “sucumariki”(ceva ierburi)….care am mancat si noi cu alta ocazie si localnici spun despre aceasta mancare ca e una de baza fiindca iti confera cea mai multa energie.Am ajuns ulterior sa numim asta :” Redbull-ul lor” J

In timp ce ma jucam cu copiii, am inceput sa ma simt ca-mi cresc cârcei creti si devin un ciorchine de strugure in toate drepturile: cu 5-6 copiii pe o mana si 6 si pe cealalta.

Copiii sunt instrumentul prin care Dumnezeu ne lasa sa revarsam toate resursele de dragoste pe care le putem avea.Totusi,ultimul lucru pe care as vrea sa il fac este (metaforic vorbind) sa-i bag pe toti intr-o incapere ca si sarmalele si sa ii spal din plin cu furtunul dragostei ,cand de fapt in schimb fiecare are nevoie sa fie luat in parte si “spalat cu iubire”in parte,sa-I tii mânuţa in a ta , sa i-o speli ,sa simta ca pentru un interval scurt de timp este beneficiarul intregii tale atentii.

Vrem ca Dumnzeu sa isi ia slava din tot ce se face aici.iar atunci cand privirile oamenilor se impotmolesc asupra noastra ca suntem “muzungu”,noi sa fim ca o rampa care sa redirectionam totul spre Dumnezeu.El inca are material bun de lucru aici,in slum. Multumim pentru rugaciuni.

Miha



Joi…lucrarea in slum merge,cu ajutorul Domnului…vedem minuni cum se petrec sub ochii nostrii,oameni care se deschid ,oameni care sufera de malarie ,dar nu vor sa ne rugam pentru vindecarea lor,ci vor sa multumeasca Lui Dumnezeu pentru copiii care sunt sanatosi…cand intalnesti oameni ca si acestia,nu poti decat sa ramai in uimire, in smerenie, ascultand cu cata credinta vorbesc despre vietile lor,ochii lor sclipesc de speranta care le-a mai ramas pe langa o viata plina de boala,necaz si durere…

Rugati-va pentru ca Domnul sa mangaie inimi prin noi,sa aduca bucurie si speranta mai departe in vietiile oamenilor din Kibera.

Bwona asefiwe!(Praise the Lord)

Ani

0 Response to " "

Trimiteți un comentariu